Nak duit poket?? Klik sini..

Pengikut

Rabu, 1 Jun 2011

Kecurian

Setelah sekian lama bercuti, 1st day masuk office, sudah ada berita yang soi.. Pejabat dimasuki pencuri LAGI!! Hari tu, handset saya jadi mangsa.. Sekarang, drawer hak milik kerajaan pula jadi mangsa... Semua drawer yang berkunci, semua rosak and kena pecah.. Nasib baik drawer saya memang rosak, jadi tiada apa benda yang penting disimpan dalam drawer ni...

Ada officemate tu, handset dia pula yang hilang.. letak dalam drawer berkunci, memang pencuri tu aim lah kan...

Tapi, tiada tanda pecah masuk pun... Sebab, memang susah masuk office ni dari pintu depan dan belakang.. Sebabnya, office kitorang pakai access card.. So, apa cer???

Mungkinkah.....

1)  Kelalaian orang terakhir yang keluar dari pejabat ni, dia tidak periksa betul-betul masih ada orang di dalam ka or sebaliknya (pernah ada kes, pencuri tu masuk sebelum office hour berakhir.. Dia bertapuk di tempat yang jarang orang masuk like meeting room, etc.. Pastu, memulakan modus operandinya pada sebelah malam... sempat tidur dalam office lagi tu.. pekena secawan kopi di pantri.. adess!!)

2)  Orang dalam??????

3) Bangunan yang tidak secure???

owh.. wallahualam.. Hanya DIA yang mengetahui yang sebenar-benarnya.. semoga pencuri itu mendapat bahagian yang setimpal untuknya...

Sangat malang baginya untuk mencuri di pejabat kami kerana tidak banyak pendapatan.. dalam petty cash box pun ada cuma RM8.00 sahaja! ahhaha... sudah pun digunakan pada hari Jumaat yang lepas... Nasib badan la... =)



0 comments:

Catat Ulasan