Nak duit poket?? Klik sini..

Pengikut

Selasa, 7 Jun 2011

Week 33

Minggu ke 33 pregnant ni, minggu yang saya rasa 'oh, saya pregnant!' gitu..

Sebab apa?? perut start sakit-sakit sudah sebab baby sudah mula pandai menegang or mengeras di dalam sana... Adusss, sakitttt.. Memang sakit time dia mengeras tu.. Tanya mama, dia cakap, memang gitu.. Tahan saja.. Unless, dia tidak bergerak lansung, itu baru luar biasa and cepat-cepat pegi jumpa doktor.. Tapi, selagi dia mengeras, bergerak or menari-nari di dalam, itu still normal lagi...
 So, tiada apa yang perlu di-worry-kan..  =)

Rasanya, tulang baby sudah makin keras and kenapa macam panjang betul baby ni?? sampai saya bernafas pun susah sebab memang full se-full full-nya lah perut ni.. dari bawah, sampai ke atas perut (bawah breast) tu, memang badan dia seja..

Sekarang, nafsu makan semakin berkurang.. Tapi, cuba jumpa jenis-jenis bun or bread.. Selagi belum habis, selagi tu la saya menghadap makanan2 tersebut..

Ice cream & minuman ais.. memang menjadi pujaan hatikuuu dan si baby.. =) hee

Allergic - dah stop.. harap-harap janganlah cuma seketika yaa... Kalau da stop tu, please lah stop terus..

Saya sering kekurangan nafas sekarang ni.. kenapa ya?? Sometimes, Encik Jarip cakap " jangan lah mengeluh.. tidak baik mengeluh" sebenarnya saya bukan mengeluh.. saya mencuri nafas sebanyak yang boleh tapi kedengaran seperti mengeluh.. Orang tarik nafas dalam2 and hembus seja pun... Lepas saya explain, dia pun faham.. And ajar sikit-sikit camana caranya supaya oksigen tu sampai kat otak.. <-- katanya.. =)














0 comments:

Catat Ulasan