Nak duit poket?? Klik sini..

Pengikut

Ahad, 18 September 2011

Baby Green in the making...



Sejak lama tiada entry baru, tiba-tiba muncul entry basi.. hihi

Ini la ni... bila sudah ter'stop' sekejap berblog, tiba-tiba ada pula penyakit malas datang... hish hish hish.. teruk kan??

Sudahlah lately, entry semua yang boring-boring... camana lah tu EFAN KAIJO?? hikhik...

Okey la.. Untuk entry kali ini, saya mau share sama ibu-ibu di luar sana, yang mana belum menghijaukan baby masing-masing.. aisey, bukan jadi HULK arr...

Seawal usia 3minggu, baby Irfan telah saya hijaukan.. Bagaimana caranya???  Dengan....

**

**

**


P/s  : ni bukan gambar dia masa 3weeks yaa... hihi, gambar ni diambil masa dia sudah 1month ++



Auww.. seksi anak mummy nii... ala-ala Jay-Z gitu..haha

Okey, okey... Ibu-ibu sekalian nampak x lampin moden yang Irfan pakai tu? Itu langkah awal saya menghijaukan baby saya... 1st beli cuma 5pcs saja.. itu pun yang murah plus brand biasa-biasa saja.. kesian kan.. Ini percubaan.. nampaknya memang menjimatkan.. 1pcs lampin moden a.k.a Cloth Diapers ni ada 2 insert.. untuk Irfan, saya pakai 1 insert saja.. boleh bertahan setengah hari, baru leaking di tepi... kira okey la.. boleh jimat pampers..

Tapi sekarang, saya pakai 2 insert... sebabnya, Irfan sangat-sangat kuat menyusu and kencing... supaya mak x penat, pakaikan terus 2 insert.. Nasib lah kau nak... dapat omak yang tak berapa nak rajin ni.. sedih kan?? hihi

So, untuk menjimatkan duit suami kita yang asyik beli pampers tu, baik kita beli lampin moden.. duit yang husband bagi tuk beli pampers tu, masuk poket kita.. hahaha... xda la, maksudnya boleh save.. pastu nanti kalau da ada baby lagi, masih boleh wariskan kat adik kan...

Wahhh.. cuti berblog lamaaaa.. sekali entry, panjang gedabak.. hah, ambik kau....

Ini macam mau tempek 10 entry dalam 1 malam ni... haha, kau mampu?? - serius x mampu...  -__-






0 comments:

Catat Ulasan