Nak duit poket?? Klik sini..

Pengikut

Jumaat, 9 Disember 2011

Finally..



Wah, semangat update entry ni.. hehe..

Entry ni pula, pasal jadi petani...
Biasalah, tinggal di rumah banglo 4tingkat, tapi tingkat paling atas (perasan!).. tanah pun tiada.. kena bawa dari bawah kalau rasa mau bercucuk tanam.. Encik Jarip mungkin sudah 10 kali tanam bunga or cili padi dalam pasu.. tapi semua tidak pernah menjadi.. so kesian kan??

So, saya cakap lah dengan dia "Cuba saya yang tanam.. manalah tau, menjadi"..

Saya just buang cili padi yang sudah kering tu dalam pasu kecil.. Gambur-gambur sikit, siap... Beberapa minggu lepas tu, Encik Jarip menjerit dari balkoni

"yang, sini dulu.. tengok ni..." (sebab dia yang rajin siram and jaga tanaman i tu...)

wahhh.. dan hasilnya......




Haha.. Lawak.. adakah patut, letak banyak-banyak biji cili... so, hasilnya jadi macamni... Sebenarnya, saya letak banyak-banyak tu sebab fikir camni "ala, kalau satu biji x menjadi, biji yang lain boleh jadi kut.."
sekali tengok, semua jadi daa... So, apa patut dilakukan?? Blur disini...



Ada beberapa di pasu itik...



Punyalah happy bila tanaman menjadi.. (perasaan orang yang tidak pernah berkebun)
Pasni terus excited mahu bercucuk tanam.. =)

Encik Jarip cakap " alah.. excited konon.. padahal saya yang jaga"

Encik Jarip sayang, kalau saya tidak tanam, confirmlah tidak tumbuh.. Cuba u tanam lagi di pasu lain..try tengok tumbuh or x.. hehe..

Kesimpulannya, tanaman ni macam anak kita.. perlukan kasih sayang... cehhh.. Baru 1 tanaman tumbuh yang belum tentu membuahkan hasil, sudah lebih..

Ok, bye!

0 comments:

Catat Ulasan