Nak duit poket?? Klik sini..

Pengikut

Jumaat, 28 September 2012

Buang Barang



Salam you alls....

Sekarang ni aku sikit-sikit stress...  Anak baru 1, stress lebih-lebih pula kan?  Orang anak 7 pun x stress sangat macam ko.. xpayah mau stress-stress sangat lah!!


Last week, masa weekend tu bersihkan rumah..  So, bukalah sliding door tu seluas-luasnya..  Biar angin yang x berapa mau sepoi tu masuk dalam rumah..  So, Irfan dengan bebasnya boleh keluar masuk rumah from beranda tu..

Petang tu, dia di beranda sambil tengok the kids main di playground. Yang excited lebih adalah orang yang x dapat turun main di playground.  Yang menjerit-jerit sambil ketawa terkekeh-kekeh adalah budak yang hanya memandang the kids yang main di playgorund.  Kesian anak aku kan.. Sekali sekala, aku bawa la juga dia turun main di playground.  Selalu tu, x boleh la..  Irfan kan baru setahun lebih..  The kids yang main di playground tu rata-rata umur 5- 10 tahun.. Semua jenis permainan pun Irfan belum pandai main..  Pegi playground pun selalu asyik lari-lari and main tanah.. If da x boleh larang dia main tanah tu, terus balik rumahlah jawabnya.

Lately, Irfan asal ada chance keluar ke beranda, dia akan masuk semula untuk ambil apa-apa barang yang ada di lantai. Hari tu, toys dia.  Bawa keluar ke beranda semula, and buang ke bawah.  Hah ko.. Jatuh ke beranda umah orang bawah.

Yang terbaru ni, handphone daddy.  Dibuang sampai kena zink rumah paling bawah.  Sampai sekarang tersadai ja di sana..  Nasib baik phone tu da rosak.  If masih guna, memang kena la ni anak...

Next time mo pasang netting la di beranda tu.  Tengok cmana dia mo buang barang lagi lepas ni.

Selepas kejadian, if Irfan belum tidur, aku x buka da sliding door tu lansung sebab walaupun buka sikit, dia da pandai buka. masukkan tangan sikit, pastu tolak sikit-sikit sampailah dia boleh keluar.



0 comments:

Catat Ulasan