Nak duit poket?? Klik sini..

Pengikut

Isnin, 27 Jun 2011

Ibu-ibu Hamil


Hari tu, sementara tunggu Encik Jarip habis keja saya pegi 1 kedai buku yang berhampiran.. Saja, buang masa.. Padahal baca buku secara percuma.. Tidak perlu beli.. Dasar kedekut! haha...

And then.. Ada 1 artikel saya baca di buku khas untuk ibu mengandung.. Tajuk besar : KETAKUTAN IBU BOLEH MEMPENGARUHI BAYI DALAM KANDUNGAN


Saya pun baru tau ni.. Apa yang saya baca di artiket tu, ibu-ibu hamil tidak digalakkan untuk risau yang keterlaluan terhadap kandungan.. Buat macam biasa.. Kita memang perlu risau tapi yangan over risau.. Sebabnya, bila kita risau, ada link sama baby.. Then, yang paling dikhuatiri, BABY AKAN JADI PENAKUT / PERISAU bila dia sudah keluar nanti.. Nahh!! kamu mau nanti baby kamu tu penakut?? So, jangan dedahkan dengan ketakutan dan kerisauan yang melampau, sejak dia masih di alam rahim..

Setakat ni, Alhamdulillah.. Sebab saya boleh kategorikan diri saya sebagai ibu hamil yang tidak begitu perisau.. Memanglah risau, tapi bertempat... Itu pun, sikit-sikit seja.. Sebab saya tau, baby saya ni baikk.. Tidak pernah merisaukan saya KECUALI setiap hari Jumaat menjelma.. kan baby????


0 comments:

Catat Ulasan