Nak duit poket?? Klik sini..

Pengikut

Isnin, 27 Jun 2011

Week 36




 
Minggu lepas, kandungan masuk bulan yang ke-9 (minggu ke 36).. huhu.. sikit masa lagi.. kurang dari 1 bulan, baby akan keluar.. Insyallah..

Baby punya milestone ::

**
Berat sudah mencapai 2.5kg (on 36 minggu).. berat ka ringan, i have no idea.. Tapi, tengok di laman web baby centre, baby selalunya mencapai berat 2.7kg sudah on this week.. ala, 2.5kgs pun anggaran seja.. belum tentu tepat..

**
pergerakan semakin kurang.. Sebabnya, ruang dia semakin sempit.. Sekali bergerak.. Ades! Macam mau bocor seja perut saya.. Sekejap siku.. Sekejap lutut.. Paling tidak tahan, punggung dia.. Sudahlah menghimpit perasaan di dada.. Bikin sesak nafas.. Lagipun, mungkin faktor saya jarang makan manis kan, itu lah dia pun kurang aktif di dalam sana..

**
Semakin peka terhadap persekitaran.. Contohnya, masa saya masak.. Kan, dia ngam-ngam seja depan tempat masak tu.. Pandai kepanasan and di sanalah dia macam cacing kepanasan.. Tidak pandai diam.. Satu lagi, kalau terdedah kepada cahaya.. Berkelip-kelip mata dia menahan sinaran UV (barangkali la..) hehe

**

Berat baby jadi 2.67kg (36 minggu 4 hari).. bayangkan, baru 4 hari, dia sudah gain mau dekat 200gm.. wahh.. Saya target, berat baby nanti lahir, paling berat pun 3.2kgs sahaja.. Lagi ringan, lagi bagus.. Senang kerja saya.. hihi..

Saya pula...

**
Sakit di area tulang rusuk semakin menjadi-jadi.. Terutamanya sebelah kanan..

**
Sekarang, selalu sudah sakit di area bawah perut dekat tuttt tu.. Pedih! Pandai datang-datang tapi sekejap saja.. Macam kena cucuk woo.. Time berdiri pun macam mau jatuh.. Bayangkan..

**
Admit di Hospital Likas masa kandungan mencecah 36 minggu + 4 hari.. Semua gara-gara bleeding in LOVE..

**
Lepas discharge dari hospital on minggu 36 + 5 hari, perut sudah mula mengeras.. Tempoh masa, lama lah juga, tapi dalam 2 kali sehari seja.. Mungkin itu petanda PALSU yang tempoh melahirkan sudah hampir..

**

 



0 comments:

Catat Ulasan